תהליך הפרישה מעבודה, בהגיענו לגיל הפרישה, הינו אירוע משמעותי ביותר המשפיע על כל פורש ופורשת ובני משפחותיהם כאחד.

במהלך כל חיינו הבוגרים (כשכירים וכעצמאיים) אנו משקיעים זמן רב וכסף לא מבוטל על צבירת ההון האישי והמשפחתי וניהולם. ברם, מתברר, כי בנושא תכנון נכון של הפרישה (על כל הכרוך בכך), רובנו לא מוצאים לנכון לעשות כן ולהיערך כראוי לתהליך זה.

היתרון של תכנון פרישה

כיום כבר כולנו יודעים שלעלייה המשמעותית בתוחלת החיים ישנה השפעה קריטית על צריכה נבונה ומושכלת של ההון שצברנו בעמל רב במהלך שנות עבודתנו.

אחד היתרונות החזקים של ניהול נכון של ההון והנכסים שנצברו במהלך שנות עבודתנו הוא לאפשר לנו ולמשפחתנו בתקופה שלאחר פרישתנו חיים נוחים וקלים יותר.

עם פרישתנו, רובנו זכאים למענקים שונים (פיצויים, הסתגלות, פדיון ימי מחלה ועוד).

תכנון ומיסוי פרישה

מה חשוב לדעת על תיקון 190?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה משנת 2012 הקצה סכום של כ-800,000 ש"ח (נכון ל-2021) שנקרא "תקרת ההון הפטור". כל אחד מאיתנו יכול לבנות לעצמו תמהיל שונה של ניצול סכום זה בפטור ממס בעת מימושו. ניתן לנצל סכום זה כולו לפטור על קצבה שמתקבלת או למשיכת מענק פיצויים או להיוון קצבה וכן לכל השילובים האפשריים ביניהם.

 

תמהיל המימוש של "תקרת ההון הפטור"

תמהיל המימוש של "תקרת ההון הפטור" נקרא "קיבוע זכויות". כל פורש/ פורשת חייבים להודיע לרשות המיסים על התמהיל המועדף עליהם לצורך ניצול "תקרת ההון הפטור". הודעה זו לרשות המיסים נעשית בעיקר באמצעות מילוי טופס 161 ד'. רבים מהפורשים לא מודעים לחשיבותו הרבה של ביצוע הליך "קיבוע הזכויות" ותקינות הנתונים שהוא כולל. לא ביצעת "קיבוע זכויות"? שילמת יותר!

בצורה הכי פשוטה ניתן לקבוע כי פורשים שלא ביצעו הליך של קיבוע זכויות, או שביצעו את ההליך שלא בצורה מקצועית, ישלמו מס גבוה יותר ולעיתים אף באופן ניכר בהשוואה למס המופחת שהיו יכולים לשלם לו ביצעו הליך תקין של "קיבוע זכויות".

בנוסף לפן המיסוי של הליך הפרישה, חשוב לזכור את הפן הכלכלי של הפרישה בו יש לטפל במקביל ובמשולב עם הפן המיסוי. מומלץ לבצע תכנון כלכלי ופיננסי של הפורשים באמצעות בעל מקצוע שנקרא "מתכנן פרישה".

 

מדוע חשוב להתכונן לגיל הפרישה בעזרת תכנון כלכלי נכון?

תכנון כלכלי נכון של הפרישה נדרש כדי להבטיח את העתיד הכלכלי והפיננסי של הפורשים ובני משפחותיהם. פורשים שלא יתכננו כראוי ומראש את עתידם הכלכלי והפיננסי עלולים למצוא עצמם בשלב מסוים של חייהם בפני שוקת שבורה. גרעון פיננסי שעלול להיווצר, ימנע מאותם הפורשים חופש כלכלי ועלול לאלץ אותם לנסות ולשוב למעגל העבודה כדי לכסות גרעון זה.

מעוניינים להקדים תרופה למכה? לחשוב על עתיד המשפחה ולדאוג כבר עכשיו לתקופה של אחרי הפרישה? את צריכים להיעזר במתכן פרישה מקצועי!

לתיאום פגישת היכרות וייעוץ חינם עם מתכנן פרישה מקצועי מבית משרד רו"ח שלמה רייטר, השאירו פרטים בטופס או חייגו עכשיו>> 077-6144444

 

לפגישת ייעוץ חינם
השאירו פרטים או צרו קשר 077-6144444


לפגישת ייעוץ חינם >>