חוות דעת רואה חשבון

אנשי עסקים כמו גם אנשים פרטיים, פונים בעת הצורך למשרד רואה חשבון מוסמך על מנת שיחווה דעתו המקצועית בעניינים שונים ומגוונים.

לחוות דעת מקצועית ומבוססת שנערכה על ידי רואה חשבון בעל ניסיון בתחום הרלוונטי, תהייה בדרך כלל השפעה מהותית על הנוגעים בדבר ותהייה מוגנת בפני ביקורת חיצונית.

חוות דעת רואה חשבון הינה למעשה עדות מומחה היכולה להיות מוגשת לרשויות השונות (לרשות המיסים, בתי משפט, רשות ניירות ערך, חברות ביטוח, בוררים, מגשרים ועוד…). חוות דעת רואה חשבון עוסקת בדרך כלל בנושאים כלכליים שונים כגון: הערכת שווי נזקים, תחשיב חלוקת רכוש, חישובי ריבית, תחשיב פיצוי, תחשיב חלקם של השותפים, הערכת שווי החברה ועוד…

חוות דעת רואה חשבון מקצועית ומבוססת היא חוות דעת שלוקחת בחשבון את כל הגורמים הרלוונטיים, מציגה באופן ברור את עיקרי הדברים האמורים ומסייעת בידי מי שקיבל אותה בהבנה נכונה של פני הדברים ובקבלת ההחלטות הנכונות ביותר. מי נזקק לחוות דעת מרואה חשבון.

כל אדם או גוף שנקלעו לסכסוך עיסקי, פיננסי ואו כלכלי כנגד אדם או כנגד גוף אחר בתחומים אלה יזדקקו על פי רוב לחוות דעת רואה חשבון. בתביעות משפטיות בתחום העיסקי, הפיננסי ואו הכלכלי יצטיידו בדרך כלל 2 הצדדים בחוות דעת של רואה חשבון. סביר להניח כי חוות דעת שתהייה מנומקת יותר, מבוססת יותר ופשוטה יותר להבנה יש בה בכדי להטות את הכף לטובת הצד שהביא חוות דעת זו.

חוות דעת רואה חשבון שהוגשה לבית המשפט, משמשת כעדות מומחה של רואה חשבון מוסמך, ומשכך, רשאי הצד שכנגד בתביעה לזמן את רואה החשבון לחקירה נגדית. אי התייצבות של כותב חוות הדעת בפני בית המשפט לצורך חקירתו הנגדית עלולה להביא למחיקת חוות דעת זו מתיק בית המשפט.

כיצד ערוכה חוות דעת רואה חשבון? המסמך (חוות דעת רואה חשבון מוסמך) חייב להכיל את פרטי רואה החשבון (כישוריו, השכלתו וניסיונו). על רואה החשבון לציין במסמך שאין לו כל עניין אישי בעניין הנדון. חוות הדעת מחולקת בדרך כלל לסעיפים בעלי רצף הגיוני והיא בעלת מבנה מסודר. בסוף חוות הדעת אמורים להיכתב בצורה ברורה המסקנות אליהן הגיע רואה החשבון ועל פי הצורך גם המלצותיו.

פקודת הראיות דנה בחוות דעת מומחה ומציגה נוסח מומלץ להגשת חוות דעת שכאלה. מאמר זה נועד להעשרת המשתמש/ת ואינו מהווה בשום צורה ייעוץ חשבונאי או מקצועי מכל מין וסוג שהוא, ומצריך בדיקה נוספת וייעוץ אישי וספציפי.

אודותינו: רו”ח שלמה רייטר, בעל ניסיון של יותר מ-30 שנה כיזם, כבעלים וכמנהל של עסקים בתחומים מגוונים.משרד רו”ח שלמה רייטר מעניק ללקוחותיו שירותים מגוונים בתחום ראיית החשבון, ניהול חשבונות וייעוץ עיסקי וכלכלי.

 המשרד, הממוקם ברחובה הראשי של העיר הרצליה, נותן מענה תפור אישית ומקיף לכל לקוח ולקוח עפ”י צרכיו. משרד רו”ח שלמה רייטר מחוייב במתן שירות מקצועי, אמין, עדכני ומדויק לכל לקוח ולקוח. חניה זמינה ללקוחות המשרד.

לפגישת ייעוץ חינם
השאירו פרטים או צרו קשר 077-6144444


לפגישת ייעוץ חינם >>