דילוג לתוכן
screen-icon

למה עסק ריווחי זקוק לאשראי בנקאי?

למה עסק ריווחי זקוק לאשראי בנקאי?

אשראי בנקאי הוא כלי שעל פי רוב, אף עסק אינו יכול להימנע מלהשתמש ולצרוך אותו.
ניתן לחלק את העסקים לשלושה: עסקים מפסידים, עסקים מאוזנים ועסקים ריווחיים.

עסקים מפסידים:
זקוקים לאשראי, בכדי לצמצם את הגרעון השלילי שמכביד תזרימית על העסק, וזאת בכדי לא להיכנס למצב של חדלות פירעון.

עסקים מאוזנים:
זקוקים לאשראי בכדי להשקיע בשיווק, לחזק את כח הקנייה מול הספקים ולהשקיע בציוד מתקדם על מנת לעבור לריווחיות.

עסקים ריווחיים:
השאלה שמרבית היזמים שואלים היא למה עסק ריווחי זקוק לאשראי. התשובה נעוצה במספר סיבות:
במקרים רבים העסק מבצע עסקה ריווחית, אך בפועל נוצר פער תזרימי בין תנאי התשלום המתקבל מהלקוח ובין תנאי התשלום המשולמים לספק, פער זה מוכר בשם "הון חוזר".

במקרים רבים עסקים מממנים פער "הון חוזר" ביחס השקול לשנת רווח מלאה, וככל שהחברה גדלה המימון גדל בהתאמה ולא בקו ישר. לכן, ללא אשראי בנקאי, עסק ריווחי שכזה יכול לקרוס ולהיכנס למצב של חדלות פרעון "בהפתעה גמורה".

סיבה נוספת המקבילה למימון הלקוחות, היא מימון מלאי.
עסקים רבים מחוייבים לממן מלאים גדולים בכדי להציע ללקוחותיהם מיגוןן רחב של מוצרים במידות וצבעים שונים.
הצורך במימון מלאי מהווה הוצאה תזרימית. ייתכן מצב בו הדוחות הכספיים של העסק יציגו רווחים מכובדים (מאחר והמלאי מתואם לרווח הגולמי), אך מבחינה תזרימית העסק עלול להיקלע למצב של חדלות פרעון, בשל העובדה שהעסק מעמיס על עצמו כמויות מלאי גבוהות.

סיבה נוספת לגיוס אשראי בנקאי במשפחת העסקים הריווחיים היא עלויות פיתוח והשקעות שוטפות.
ההשקעה הינה הוצאה תזרימית חד פעמית, אך מבחינה חשבונאית היא מוכרת בשם פחת והפחתות אשר פרוסות לטווח ארוך. (בדר"כ בין 3-10 שנים).

בשל כך נוצר מצב שהעסק מציג ריווחיות גבוהה בדוח"ותיו, אך מבחינה תזרימית הוא עלול להיות בגרעון תזרימי עמוק בשל השקעות אלו והמשך השקעות עתידיות.
הוצאות בלתי צפויות בעסקים ריווחיים כגון: חדלות פרעון של לקוח גדול, תביעה משפטית בלתי צפויה, סכסוך שותפים, שינוי רגולטורי בענף הפעילות, שינוי והתאמת השירות או המוצר ועוד.

כל אלו הן סיבות שכיחות שגורמות לעסקים ריווחיים לצרוך אשראי בנקאי ולהיות תלויים במקור מימון זה לאורך חיי הפעילות העסקית.

בשל האמור לעיל, לפני שעסק פונה לבנק לגיוס אשראי חשוב מאוד לבדוק מהם הצרכים האמיתיים שלו, האם הסיבות המוצגות משתקפות גם בדוחות הכספיים, כתיבת התחזית העתידית ע"פ גישה חשבונאית מקובלת, הצגה בפני הגוף הממן (בנק/קרנות) את יכולת ההחזר של העסק בהתאם לדו"ח תזרים מזומנים עתידי לטווח של 3 השנים הבאות.

הכותב, ערן פרץ, שימש בעבר ככלכלן בכיר בקרן לעסקים קטנים בערבות מדינה, וכיום מלווה עסקים בניהול פיננסי, גיוס אשראי וכותב תוכניות עסקיות.

לקריאה נוספת בנושא הלוואות בערבות מדינה – לחצו כאן

נשמח לעמוד לרשותכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

new-stamp

אולי יעניין אותך גם?

החזר מס שבח בישראל - מאמר מאת רואה חשבון שלמה רייטר

החזר מס שבח בישראל: כיצד למקסם את הזכויות שלך?

רקע כללי בישראל, מס השבח (המכונה גם מס מכירת נכסי מקרקעין) הוא חלק בלתי נפרד מתהליך מכירת נכס נדל"ני (מגרש, זכויות בנייה, חנות, משרד, מחסן, דירה וכד'). עפ"י רוב, מחשב את המס עורך הדין שליווה את העסקה, בהתאם למידע שמסרתם לו, ודיווח עליה לרשויות מיסוי מקרקעין. בהתאם לחישוב שערך עורך

חוות דעת רואה חשבון עבור בית משפט - המלצת לקוח

חוות דעת רואה חשבון – חוות דעת חשבונאית כלכלית בהליך משפטי

חוות דעת חשבונאית/ כלכלית של רואה חשבון לבית משפט היא מסמך מקצועי המוגש לבית המשפט על ידי רואה חשבון מוסמך. חוות הדעת מנתחת ומפרשת את  המידע הפיננסי/ כלכלי הקשור לתיק משפטי. מטרת חוות הדעת של רואה החשבון: לפרש בפני בית המשפט נושאים פיננסיים מורכבים להציג בפני בית המשפט מידע פיננסי רלוונטי

קיבוע זכויות פנסיה

קיבוע זכויות פנסיה

מהו קיבוע זכויות פנסיה? בתיקון 190 לפקודת מס הכנסה (משנת 2012) נקבע כי חלק מהקצבה המשולמת למי שהגיע לגיל פרישה, יהיה פטור ממס. בהתאם לתיקון זה, כל פורש שרוצה להנות מהפטור החלקי, חייב לבצע בעבורו "קיבוע זכויות". "קיבוע זכויות"  הוא הליך חד פעמי המבוצע מול מס הכנסה, שבו נקבע שיעור