דילוג לתוכן
screen-icon

פוליסת "אובדן רווחים" בבית העסק

פוליסת "אובדן רווחים" בבית העסק
פתיחת חברה משפחתית בסיוע משרד רו״ח שלמה רייטר

רבים מבעלי העסקים נוטים לראות בנזק הישיר העלול להגרם לעסק שלהם.

כתוצאה מאירוע פריצה, שריפה, הצפה וכד' כנזק אותו הם צריכים לבטח, אולם "שוכחים" הם לבטח את הנזק העקיף בו הם עלולים לשאת כתוצאה מאירועים אלו.

נזק עקיף זה שייקרא "אובדן רווחים" עלול להיות גבוה הרבה יותר מאשר הנזק הישיר, אולם רבים מבעלי העסקים נוטים לוותר עליו.

השבתת העסק לאורך תקופת שיקומו לאחר אירוע פריצה, שריפה, הצפה וכד' עלולה להמשך תקופה לא קצרה. במהלך תקופה זו צפוי כי היקף ההכנסות יקטן בצורה משמעותית ואולי אף לביטולן המוחלט.

בנוסף, קיים סיכון משמעותי לאובדן לקוחות קבועים אשר לא ימתינו לסיום הליך השיקום ויתורו אחר עסקים אחרים המוכרים מוצרים זהים/ דומים למוצרים שמכר העסק בטרם ניזוק. אותם הדברים נכונים גם לנותני שירות למיניהם.

פוליסת אובדן הרווחים המשווקת ע"י חברות הביטוח אמורה לתת מענה לסיכונים אלו בכך שהיא מכסה לאורך כל תקופת השיפוי את אובדן הרווח הגולמי שהיה נובע לעסק לולא ניזוק כתוצאה מהאירועים שהוזכרו לעיל.

בנוסף, ייתכן והעסק נשא בהוצאות ייצור מוגדלות בעקבות האירועים שהוזכרו לעיל. כך למשל, ייתכן כי עסק הפנה את מערך הייצור לגורמים חיצוניים ע"מ שלא לאבד לקוחות וכן כדי לכבד הזמנות והתחייבויות לאספקת מוצריו. מטבע הדברים, עלות ייצור המוצרים אצל גורמים חיצוניים תהייה יקרה הרבה יותר מאשר עלות ייצורם באופן עצמי.

פוליסת "אובדן הרווחים" אמורה לתת מענה ולכסות את הגדלת עלויות הייצור והתפעול כתוצאה מהנזק אשר השבית את מערך הייצור.

מניסיון העבר למדנו כי עסק שבוטח רק בגין נזק ישיר, נתקל בקשיים רבים יותר בקבלת הפיצוי על נזק זה מאשר עסק שבוטח גם בגין נזק עקיף. שהרי למבטח יש אינטרס ברור לשקם את העסק מהר ככל האפשר כדי לקצר למינימום את תקופת השיפוי בגין אובדן הרווחים שכאמור לעיל יכולים להיות גבוהים הרבה יותר מאשר הנזק הישיר.

מאמר זה נועד להעשרת המשתמש/ת ואינו מהווה בשום צורה ייעוץ חשבונאי או מקצועי מכל מין וסוג שהוא, ומצריך בדיקה נוספת וייעוץ אישי וספציפי.

אודותינו:

רו”ח שלמה רייטר, בעל ניסיון של יותר מ-30 שנה כיזם, כבעלים וכמנהל של עסקים בתחומים מגוונים.משרד רו”ח שלמה רייטר מעניק ללקוחותיו שירותים מגוונים בתחום ראיית החשבון, ניהול חשבונות וייעוץ עיסקי וכלכלי.

המשרד, הממוקם ברחובה הראשי של העיר הרצליה, נותן מענה תפור אישית ומקיף לכל לקוח ולקוח עפ”י צרכיו. משרד רו”ח שלמה רייטר מחוייב במתן שירות מקצועי, אמין, עדכני ומדויק לכל לקוח ולקוח. חניה זמינה ללקוחות המשרד.

נשמח לעמוד לרשותכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

new-stamp

אולי יעניין אותך גם?

החזר מס שבח בישראל - מאמר מאת רואה חשבון שלמה רייטר

החזר מס שבח בישראל: כיצד למקסם את הזכויות שלך?

רקע כללי בישראל, מס השבח (המכונה גם מס מכירת נכסי מקרקעין) הוא חלק בלתי נפרד מתהליך מכירת נכס נדל"ני (מגרש, זכויות בנייה, חנות, משרד, מחסן, דירה וכד'). עפ"י רוב, מחשב את המס עורך הדין שליווה את העסקה, בהתאם למידע שמסרתם לו, ודיווח עליה לרשויות מיסוי מקרקעין. בהתאם לחישוב שערך עורך

חוות דעת רואה חשבון עבור בית משפט - המלצת לקוח

חוות דעת רואה חשבון – חוות דעת חשבונאית כלכלית בהליך משפטי

חוות דעת חשבונאית/ כלכלית של רואה חשבון לבית משפט היא מסמך מקצועי המוגש לבית המשפט על ידי רואה חשבון מוסמך. חוות הדעת מנתחת ומפרשת את  המידע הפיננסי/ כלכלי הקשור לתיק משפטי. מטרת חוות הדעת של רואה החשבון: לפרש בפני בית המשפט נושאים פיננסיים מורכבים להציג בפני בית המשפט מידע פיננסי רלוונטי

קיבוע זכויות פנסיה

קיבוע זכויות פנסיה

מהו קיבוע זכויות פנסיה? בתיקון 190 לפקודת מס הכנסה (משנת 2012) נקבע כי חלק מהקצבה המשולמת למי שהגיע לגיל פרישה, יהיה פטור ממס. בהתאם לתיקון זה, כל פורש שרוצה להנות מהפטור החלקי, חייב לבצע בעבורו "קיבוע זכויות". "קיבוע זכויות"  הוא הליך חד פעמי המבוצע מול מס הכנסה, שבו נקבע שיעור