בישראל, מס השבח (המכונה גם מס מכירת נכסי מקרקעין) הוא חלק בלתי נפרד מתהליך מכירת נכס נדל"ני (מגרש, זכויות בנייה, חנות, משרד, מחסן, דירה וכד'). עפ"י רוב, מחשב את המס עורך הדין שליווה את העסקה, בהתאם למידע שמסרתם לו, ודיווח עליה לרשויות מיסוי מקרקעין. בהתאם לחישוב שערך עורך הדין יש לשלם את המס בתוך 60 ימים ממועד החתימה על העסקה.

שיעור המס החל על העסקה (עפ"י רוב 20%  או 25% או מס שולי או שילוב ביניהם) מושפע מאוד ממועד רכישת הנכס.

סעיף 48א' לחוק מיסוי מקרקעין מאפשר פריסה של השבח הריאלי שנוצר בעת מכירת הנכס על פני 4 שנים אחורה. סעיף זה, המוכר למתי מעט, מאפשר למוכרים מסויימים להנות מהטבה משמעותית בדמות החזר מלא/ חלקי של מס השבח ששולם.

הטבה זו יכולה להתממש אצל מוכרים מסויימים בהתקיים 2 תנאים עיקריים:

  • ההכנסה שלהם מעבודה/ עסק/ קצבה ב-4 השנים שקדמו למכירת הנכס (כולל שנת המכירה עצמה) הייתה נמוכה.
  • המוכר/ המוכרת הם בני 60 לפחות בעת מכירת הנכס.

הגשת בקשה להחזר מס שבח יכולה להתבצע רק לגבי עסקאות שבוצעו ב-6 השנים האחרונות.

אם אתם מתכננים לבצע מכירה של נכס בקרוב, או אם מכרתם נכס ב-6 השנים האחרונות, כדאי להכיר את הנושא על מנת לנצל את חלון הזמן וליהנות מזכויותיכם.

מה זה מס שבח

מס השבח הוא מיסוי שמחוייב בעת מכירת נכס נדל"ני. הוא מחושב על פי ההפרש בין שווי הנכס בתאריך המכירה לבין שוויו בתאריך הרכישה. אם ערך הנכס עלה ריאלית (לאחר ניכוי המרכיב האינפלציוני) מאז הרכישה, משלמים מס שבח. אם ערך הנכס לא עלה ריאלית או אפילו ירר, לא יחול מס שבח על העסקה

איך בודקים זכאות להחזר מס שבח?

כדי לבדוק האם אתם זכאים להחזר מס שבח, יש להתייעץ עם יועץ מסים מקצועי או לבדוק את המידע באתר משרד האוצר (קישור). המשרד מספק כלים ומדריכים שיעזרו לכם להבין את התהליך ולדעת מהם התנאים לקבלת החזר מס שבח.

מה הם השלבים לקבלת החזר מס שבח?

כאשר אתם זכאים להחזר מס שבח, יש להגיש לרשות המיסים (מס הכנסה) בקשה להחזר מס הכוללת דו"חות שנתיים לגביהם נדרשת הפריסה.

התייעצות עם מומחה בעת ביצוע מכירת נכס

כבר בשלב המכירה וודאי שאחריה, כדאי להתייעץ עם רו״ח מומחה בתחום כדי לוודא שאתם ממקסמים את הזכויות שלכם ושאתם מבצעים את התהליך המתאים. רואה חשבון מנוסה ומומחה בנבכי עולם המיסים והנדל״ן, יוכל ללוות אתכם בתהליך, לעזור לכם למלא טפסים ולספק לכם הנחיות בנושא מס השבח.

סיכום: החזר מס שבח הוא יתרון כלכלי חשוב שמאפשרת מערכת המיסים בישראל. כדי למקסם את זכויותיכם אנו מזמינים אתכם לפנות אל משרדנו.  אל תתפשרו על זכויותיכם וקבלו את החזר מיסי השבח להם אתם זכאים.

 

מאמר זה נועד להעשרת המשתמש/ת ואינו מהווה בשום צורה ייעוץ חשבונאי או מקצועי מכל מין וסוג שהוא, ומצריך בדיקה נוספת וייעוץ אישי וספציפי.

אודותינו:

רו”ח שלמה רייטר, בעל ניסיון של יותר מ-30 שנה כיזם, כבעלים וכמנהל של עסקים בתחומים מגוונים. משרד רו”ח שלמה רייטר מעניק ללקוחותיו שירותים מגוונים בתחום ראיית החשבון, ניהול חשבונות וייעוץ עיסקי וכלכלי.

המשרד, הממוקם ברחובה הראשי של העיר הרצליה, נותן מענה תפור אישית ומקיף לכל לקוח ולקוח עפ”י צרכיו. משרד רו”ח שלמה רייטר מחוייב במתן שירות מקצועי, אמין, עדכני ומדויק לכל לקוח ולקוח. חניה זמינה ללקוחות המשרד.

לפגישת ייעוץ חינם
השאירו פרטים או צרו קשר 077-6144444


לפגישת ייעוץ חינם >>